Onze klanten zoeken logistieke verbeteringen om een reden. De voorraad kan te hoog zijn, de productieplanning zorgt voor hectiek of de verkooplevertijden zijn te lang. Om deze knelpunten op te lossen en een doorbraak te realiseren hebben wij een aanpak die bestaat uit 4 fasen.
We willen een goed beeld hebben van de huidige organisatie en de knelpunten binnen de organisatie. We starten onze trajecten dan ook altijd met het in kaart brengen van de Ist-situatie. Hierbij nemen we ook de wensen van de ondernemer en de medewerkers mee.
Soms is het in kaart brengen van de Ist-situatie niet voldoende om inzicht te krijgen in de oplossing. In deze gevallen is een verdieping noodzakelijk. Het kan dan gaan om een analyse van de (administratieve) doorlooptijd, planningsmethodiek, voorraden en verbruik of een arbeidsanalyse.
Op basis van de Ist-situatie en de uitkomsten van de verdieping wordt door het projectteam een (logistiek) concept opgesteld. Dit concept inclusief bijbehorend projectplan wordt door het team aan het management gepresenteerd. Na goedkeuring volgt de implementatiefase.
Tijdens deze fase begeleiden wij uw medewerkers met de implementatie. Kenmerkend voor deze fase is dat uw medewerkers de uitrol verzorgen. Op deze manier zorgen we er samen voor dat de resultaten ook richting de toekomst geborgd zijn.